Τετάρτη 23 Δεκεμβρίου 2020

         Ο Σύλλογος Διδασκόντων του 2ου Δημ. Σχ. Μουρνιών, σε συνεδρίαση του, αποτίμησε την για περισσότερο από ένα μήνα, εφαρμογή, της σύγχρονης ΕΞ.Α.Ε. 

    Θεωρεί απαραίτητο, το σχολείο να διατηρήσει την επαφή του με τους μαθητές, τα παιδιά του, κάτω από τις συνθήκες πανδημίας και κλεισίματος των σχολείων, για να παραμείνουν συναισθηματικά συνδεδεμένα μαζί του. Για το λόγο αυτό και συμφωνεί με την ΕΞ.Α.Ε. στην ασύγχρονη μορφή της, έτσι όπως εφαρμόστηκε στην 1η φάση της πανδημίας. 

Ως προς τη σύγχρονη ΕΞ.Α.Ε., εκτιμά ότι οι συνθήκες δεν είναι ώριμες για μια αξιοπρεπή εφαρμογή της, πόσο μάλλον για να σηκώσει το βάρος της υλοποίησης του εκπαιδευτικού έργου, ως μέσο αποκλειστικό και υποχρεωτικό. 

Οι προϋποθέσεις της εφαρμογής της:

1) ατομικές συσκευές σύνδεσης,

 2)επαρκείς ψηφιακοί πόροι, τόσο στην πλατφόρμα webex, που επελέγη ως φορέας πραγματοποίησης των ψηφιακών μαθημάτων, όσο και στα σχολεία και στους μαθητές, 

3) η έγκαιρη επιμόρφωση του εκπαιδευτικού προσωπικού, ως προς τις ενδεδειγμένες εκπαιδευτικές πρακτικές σε σχέση με το μέσο,

 4) εκπαίδευση και εξοικείωση των μαθητών με τις απαραίτητες εφαρμογές, 

 δεν εκπληρώθηκαν από την πολιτεία, με αποτέλεσμα να παραβιάζεται το δικαίωμα  όλων των μαθητών στην ισότιμη πρόσβαση στο εκπαιδευτικό αγαθό  και να περιθωριοποιούνται οι ασθενέστερες κοινωνικές ομάδες

Επιπλέον, η απουσία ψηφιακών πόρων, οδήγησε στην μετάθεση των μαθημάτων σε απογευματινή ώρα, που, γενικά, δεν ενδείκνυται, στην εκπαιδευτική διαδικασία. Συνδυαζόμενη, μάλιστα, πολλές φορές, με τηλεμαθήματα  φροντιστηριακών τμημάτων  που προηγούνται ή έπονται, υποχρεώνουν τους μαθητές μας να βρίσκονται  πολλές ώρες μπροστά στην οθόνη, με  σοβαρές συνέπειες στην ψυχική και σωματική τους υγεία. 

Καθώς ελλείπει απ’ τη συγκεκριμένη διαδικασία η κοινωνικοποιητική πλευρά της λειτουργίας του σχολείου, αλλά και το κοινωνικό-αξιακό πλαίσιο της κοινωνικής ομάδας της τάξης, μέσα στο οποίο γίνεται η πληροφορία μάθηση και τελικά γνώση, είναι βέβαιο  ότι η τηλεκπαίδευση δεν αποτελεί  μια γνήσια εκπαιδευτική διαδικασία. Επιπλέον η αφανής παρουσία τρίτων(γονέων), άλλοτε, αναγκαστικά, λόγω των ρυθμίσεων των συσκευών στους μικρότερους μαθητές, άλλοτε άσκοπα και κάποτε κακόβουλα, μέσα στην ψηφιακή τάξη, παραβιάζει, έμμεσα, ευαίσθητα προσωπικά δεδομένα μαθητών μας και αλλοιώνει την ατομική τους δυναμική στο μάθημα.  

Ο Σύλλογος Διδασκόντων συντάσσεται με την άποψη ότι τα σχολεία θα πρέπει να ανοίξουν και να παραμείνουν ανοιχτά, λαμβάνοντας όλα τα απαραίτητα υγειονομικά μέτρα.

Η, μερική, κοινωνική αποστασιοποίηση, με τμήματα των 15 μαθητών, ξεχωριστά διαλείμματα, χρήση της μάσκας παντού, αυξημένη καθαριότητα με το απαραίτητο προσωπικό, ώστε να εξασφαλιστεί το δια ζώσης μάθημα, είναι μονόδρομος στη σωστή διεκπεραίωση του  εκπαιδευτικού του έργου.  Οτιδήποτε άλλο, σ’ αυτή τη φάση, αποτελεί ημίμετρο και προκαλεί πλημμέλεια στο έργο του.

Καλεί τις συνδικαλιστικές του οργανώσεις, σε τοπικό και εθνικό επίπεδο, να προβάλλουν στην κοινωνία το ζήτημα και να αντιπαρατεθούν πολιτικά, εφόσον χρειαστεί, με την κυβέρνηση  στο θέμα αυτό, συνθέτοντας σε μια ενιαία φωνή, τις απόψεις των επιμέρους συλλόγων.

Η άμεση επιστροφή της εκπαιδευτικής διαδικασίας στο σχολείο δεν πρέπει να είναι μια επιλογή ακόμη, αλλά η μόνη επιλογή.